.
aktualnosc obraz

Cykl Warsztatów Szkoleniowych dla pracowników winnic i branży HoReCa

2024-11-26

OBSŁUGA KLIENTÓW I PODEJMOWANIE GOŚCI | FIZJOLOGIA DEGUSTACJI I PRECEPCJA WINA | WINO - KOMPLEKSOWA SPECYFIKA PRODUKTU



Akademia EnoRozwoju, Winnica i Wino oraz Enoportal zapraszają na cykl specjalistycznych warsztatów szkoleniowych z zakresu enoturystyki, pracy z winem jako produktem oraz specyfiki sposobów podejścia do sprzedaży i prezentacji wina klientowi.

 

Cykl składa się z trzech, sześciogodzinnych spotkań szkoleniowych, które razem stanowią kompendium wiedzy niezbędnej do skutecznego funkcjonowania na rynku polskiego wina i enoturystyki. Przedstawiają one szereg zagadnień wyjaśniających specyfikę produktów winiarskich. Bazują na wszechstronnym podejściu do tematu: od kwestii typowo technicznych i analitycznych, przez wyjaśnienie fenomenu percepcji wina, po tak zwane umiejętności miękkie w kontaktach z konsumentami.

 

To jedyne tego typu szkolenie na polskim rynku.

 

Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ

Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem, w unikatowy, wszechstronny sposób; od prowadzenia własnej winnicy i produkcji wina (uprawa winorośli i winifikacja), przez promocję i marketing oraz enoturystykę, po analizę sensoryczną wina i jego ocenę techniczną. Katarzyna zajmuje się między innymi takimi zagadnieniami jak: percepcja wina w ujęciu neuroenologicznym, specyfika wpływu chemii wina na jego odbiór sensoryczny, kontekst kulturowy i emocjonalny w percepcji wina oraz fizjologiczne i chemiczne podstawy łączenia wina z jedzeniem. Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – strony internetowej poświęconej polskiemu winu, winiarstwu i enoturystyce. W ramach Akademii EnoRozwoju edukuje oraz doradza producentom wina. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską enoturystyką w praktyce.  Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Polskie winnice zna bardzo dobrze, a wino postrzega i przedstawia w jedyny w swoim rodzaju, niezwykle kompleksowy i wszechstronny sposób. Jest przewodniczącą Zarządu Polskiego Klastra Enoturystycznego, członkinią Stowarzyszenia Sommelierów Polskich, Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej i stowarzyszeń winiarskich.

Jest autorką książki „POLSKIE WINO. Ludzie. Miejsca. Historie.”, jedynej w swoim rodzaju pozycji wydawniczej pokazującej polskie wino i winiarstwo przez pryzmat miejsc, w których wino powstaje oraz historii ludzi, którzy je tworzą.

 

 

OBSŁUGA KLIENTÓW I PODEJMOWANIE GOŚCI

Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic.

 

Cel uczestnictwa w warsztatach: zdobycie kompleksowej wiedzy na temat specyfiki sprzedaży, prezentacji serwowania wina w winnicy, planowania i wdrażania oferty enoturystycznej, obsługi klientów, podejmowania gości i organizacji imprez w winnicy.

 

Warsztaty złożone z dwóch bloków tematycznych:

1. WINO i inne przyjemności – specyfika i prezentacja produktu

2. SPOTKANIE przy winie – enoturystyka w praktyce

 

Koszt uczestnictwa w warsztatach: 680 zł

Cena obejmuje:

- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)

- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji

- przerwę kawową

- lunch

- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

REZERWACJA

 

 

 

 

FIZJOLOGIA DEGUSTACJI I PRECEPCJA WINA

Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic oraz pracowników branży HoReCa zajmujących się sprzedażą i promocją wina.

 

Cel uczestnictwa w warsztatach: poznanie specyfiki fizjologii degustacji i percepcji wina w celu poprawienia swoich zdolności oceny i prezentacji wina oraz bardziej efektywnej pracy z klientem/konsumentem.

 

Najważniejsze tematy:

- funkcjonowanie i rola poszczególnych zmysłów w degustacji wina (i jedzenia); węch, smak, wzrok, dotyk, słuch

- degustacja wina jako doznanie multisensoryczne - elementy neuroenologii

- specyfika ludzkich zmysłów w kontekście percepcji wina i jedzenia

- odbieranie bodźców oraz ich przetwarzanie przez układ nerwowy

- znaczenie psychiki w percepcji i funkcjonowaniu zmysłów

- postrzeganie smaków i aromatów

- rozpoznawanie smaków i aromatów

- zapamiętywanie smaków i aromatów

- czynniki wpływające na ludzką percepcję (wewnętrzne i zewnętrzne)

- uczenie się i ćwiczenie percepcji

- optymalne warunki degustacji

- podstawowe zasady serwowania oraz przechowywania i transportu wina

- przygotowanie miejsca i akcesoria do degustacji wina

- temperatura serwowania wina, kieliszki, dodatkowe elementy techniczne

- degustacja wina – ocena wyglądu, zapachu i smaku

- czynniki wpływające na percepcje i ocenę wina

- techniki degustacyjne

- złożoność smaków i aromatów wina

- elementy składające się na odbiór i jakość wina (kwasowość, odczucie słodyczy, zawartość alkoholu, gorzkość, cierpkość, dwutlenek węgla - bąbelki, cielistość, długość, balans, dojrzałość)

- sens degustacji i oceny wina

- znaczenie konkursów winiarskich

- oceny, rankingi, krytyka winiarska

- mówienie i pisanie o winie

- stosunek jakości wina do jego ceny

- historia jedzenia i picia (kontekst sensoryczny i kulturowy)

- tradycja łączenia wina i jedzenia

- właściwości fizyczne i chemiczne wina oraz produktów spożywczych (ciężar, intensywność, tekstura/struktura, aromaty)

- podstawowe zasady łączenia jedzenia z winem

- wino w kuchni

- wyjątki od reguł i eksperymenty

- sensoryczne pewniaki i sprawdzone sposoby na maksimum przyjemności degustacyjnej

- łączenie polskiego jedzenia i polskiego wina

 

Koszt uczestnictwa w warsztatach: 680 zł

Cena obejmuje:

- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)

- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji

- przerwę kawową

- lunch

- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

REZERWACJA

 

 

 

 

WINO - KOMPLEKSOWA SPECYFIKA PRODUKTU

Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic, pracowników branży HoReCa zajmujących się sprzedażą i promocją wina.

 

Cel uczestnictwa w warsztatach: zdobycie kompleksowej, usystematyzowanej wiedzy na temat wszystkich najważniejszych aspektów wina jako produktu spożywczego oraz kontekstu historycznego i kulturowego wina, w celu bardziej efektywnej promocji i prezentacji wina oraz skuteczniejszej sprzedaży i promocji wina, dzięki umiejętnej pracy z klientem/konsumentem.

 

Najważniejsze tematy:

- czym jest wino - aspekt historyczny, kulturowy i fizyczny

- wino jako roztwór chemiczny

- najważniejsze związki chemiczne w winie (ze szczególnym uwzględnieniem substancji lotnych)

- podział/rodzaje win – aspekt produkcyjny i sensoryczny

- specyfika winorośli i jej owoców

- smaki i aromaty w winie w ujęciu systematycznym (wg. specyfiki sensorycznej oraz wg. genezy)

- „wady” wina i inne nieprzyjemności degustacyjne

- powstawanie smaków i aromatów win – aspekt uprawowy

- powstawanie smaków i aromatów win – aspekt winifikacyjny

- znaczenie drewna (beczka, klepka, wióry, dodatek tanin)

- dynamika chemiczna „dojrzewania wina”

- serwowanie wina – podstawy techniczne oraz kontekst „opowieści”

- charakteryzowanie i opisywanie wina

- style wina; specyfika ich promocji i sprzedaży oraz serwowania i zastosowania konsumpcyjnego

- preferencje konsumentów dotyczące stylów i cech wina

- wpływ wina na fizjologię i zdrowie człowieka

 

Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł

Cena obejmuje:

- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)

- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji

- przerwę kawową

- lunch

- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

REZERWACJA

 

 

 

Pakiet wszystkich trzech Warsztatów: 1780 zł