2023-02-24
Szkolenie dla pracowników i właścicieli winnic.
Podstawą sukcesu w winiarstwie jest zadowolony klient i szczęśliwy gość. To oczywiste, ale w szczegółach dość trudne. Polacy coraz bardziej przekonują się do wina i wiedzą o nim coraz więcej. Winnice odwiedzają zarówno początkujący jak i doświadczeni miłośnicy win. Dobry gospodarz musi odpowiednio przyjąć każdego. Dostosować swoją ofertę i obsługę gości do różnych wymagań.
Akademia EnoRozwoju zaprasza na dwuczęściowe szkolenie z zakresu obsługi klientów i podejmowania gości w winnicy. Dla początkujących i średniozaawansowanych winiarzy oraz pracowników winnic potrzebujących kompleksowej, profesjonalnej, rzeczowej wiedzy w wyczerpującej i usystematyzowanej formie.
Spotkanie szkoleniowe będzie złożone z dwóch części: Pierwsza dotyczyć będzie produktu - wina, oraz wszystkich zagadnień z nim związanych. Druga, przygotowania i wdrożenie oferty usług enoturystycznych. Szkolenie obejmie analizę specyfiki pracy z ludźmi; klientami i gośćmi – celowo podzielonymi na dwie odrębne grupy ze względu na ich różne potrzeby. Konkrety i szczegóły techniczne oraz ważne w pracy z ludźmi, tzw. umiejętności miękkie.
Szkolenie przeznaczone jest: dla pracowników i właścicieli winnic.
Obejmuje: 6h zajęć w formie teoria + ćwiczenia praktyczne oraz dodatkową godzinę na posiłek i przerwy kawowe.
Szkolenie odbędzie się: 21 marca, o godzinie 10:00, w sali szkoleniowej Winnicy Widokowej (Kombornia 802 B) - jednej z najlepiej prosperujących, polskich destynacji enoturystycznych.
Uczestnicy Szkolenia otrzymają: zestaw materiałów w formie cyfrowej oraz możliwość dodatkowych konsultacji.
Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej
Zapisy i informacje: kontakt@enorozwoj.pl
Część 1
WINO i inne przyjemności – specyfika i prezentacja produktu
Wino jest głównym i najważniejszym powodem, dla którego klienci i goście odwiedzają winnice. To bardzo specyficzny produkt. Żeby dobrze go zaprezentować trzeba dobrze do znać i rozumieć oraz wiedzieć jak mogą odbierać je inni, w zależności od tego jak zostanie zaprezentowane.
Pierwsza część szkolenia będzie dotyczyć wina oraz innych elementów, z którymi warto je łączyć, żeby sprawić gościom i konsumentom więcej przyjemności, a przez to skłonić ich do zakupu. Spojrzymy na wino nieco szerzej i z takiego punktu widzenia, który pomoże lepiej prezentować go innym; od kontekstu kulturowego po substancje chemiczne decydujące o wrażeniach degustacyjnych. Wszystko w kontekście optymalnej prezentacji produktu.
Najważniejsze tematy:
- historyczne i kulturowe znaczenie wina
- techniczna i praktyczna specyfika wina
- wino jako produkt spożywczy
- najważniejsze składniki chemiczne i cechy fizyczne wina wpływające na jego percepcję, ze szczególnym uwzględnianiem substancji aromatycznych
- elementy neuroenologii
- jakość wina
- wady wina
- fizjologia funkcjonowania ludzkich zmysłów i chemia wina w interakcji degustacyjnej
- czynniki wpływające na percepcje wina
- optymalne warunki degustacji
- serwowanie wina – podstawy techniczne oraz kontekst „opowieści”
- charakteryzowanie i opisywanie wina
- style wina; specyfika ich promocji i sprzedaży oraz serwowania i zastosowania konsumpcyjnego
- preferencje konsumentów dotyczące stylów i cech wina
- łączenie wina z jedzeniem, ze szczególnym uwzględnieniem produktów regionalnych
W części praktycznej uczestnicy szkolenia poznają specyfikę percepcji sensorycznej wina, dzięki czemu będą mogli lepiej zrozumieć sztukę prezentacji wina klientom i gościom. Odbędą specjalnie przygotowane ćwiczenia z degustacją różnych win oraz łączenia wina z jedzeniem.
Część 2
SPOTKANIE przy winie – enoturystyka w praktyce
Konkretny produkt, jakim jest wino, w winnicy sprzedaje się w określony sposób – przez kontakt z człowiekiem, w specyficznych okolicznościach – w miejscu powstania. To jedyna w swoim rodzaju kombinacja. Winnice przyjmujące gości nie tylko sprzedają usługi. Oferują enoturytom coś więcej niż tylko wino, miejsce i sposób spędzania czasu – oferują emocje.
Druga część szkolenia poświęcona będzie dobrym interakcjom z klientami i możliwie najlepszemu ugoszczeniu enoturystów, przy dobrym przeliczeniu sił na zamiary, czyli ocenie potencjału miejsca i możliwości personelu. Dobrze funkcjonujące przedsięwzięcie enoturystyczne powinno być tak zaplanowane, żeby 100% zadowolenia gości eksploatowało dokładnie tyle energii gospodarzy ile chcą/mogą poświęcać.
Najważniejsze tematy:
- profesjonalna obsługa klientów w winnicy
- specyfika i znaczenie enoturystyki
- aktualny stan polskiego winiarstwa i enoturystyki
- ocena potencjału enoturystycznego miejsca i okolicy
- ocena możliwości zaangażowania personelu/gospodarzy
- zaplanowanie i wdrożenie dobrej oferty enoturystycznej
- najważniejsze elementy profesjonalnej obsługi enoturystów
- gościnność, czyli jak sprawić, żeby goście byli zadowoleni
- poczęstunek, czyli wino i jedzenie, ze specjalnym uwzględnieniem kontekstu regionalnego
- nie tylko wino… - dodatkowe atrakcje dla enoturytów
- imprezy tematyczne w winnicy
- promocja enoturystyki i enoturystyka jako narzędzie promocji
- media winiarskie i inne
- znaczenie budowania dobrej kultury winiarskiej
- specyfika najważniejszych festiwali winiarskich w Polsce i ich znaczenie dla promocji i sprzedaży
- przykłady i inspiracje
W części praktycznej uczestnicy przećwiczą ocenę potencjału enoturystycznego miejsca – wskazywanie mocnych i słabych stron oraz zapoznają się z procesem kreatywnego planowania atrakcji dla gości.
Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ
Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem. W ramach Akademii EnoRozwoju edukuje i doradza producentom wina oraz innym podmiotom z branży winiarskiej. Specjalizuje się w fizjologii percepcji degustacyjnej, chemii wina i neuroenologii oraz polskim winiarstwie i winie również w aspekcie łączenia go z polską kuchnią i produktami regionalnymi. Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – wirtualnej bazy wiedzy o polskim winiarstwie. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską enoturystyką w praktyce. Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Prowadzi własną winnicę.
Wydarzenie pod patronatem EnoPortalu.