.
aktualnosc obraz

OBSŁUGA KLIENTÓW I PODEJMOWANIE GOŚCI W WINNICY - szkolenie.

2023-02-24

Szkolenie dla pracowników i właścicieli winnic.



 

Podstawą sukcesu w winiarstwie jest zadowolony klient i szczęśliwy gość. To oczywiste, ale w szczegółach dość trudne. Polacy coraz bardziej przekonują się do wina i wiedzą o nim coraz więcej. Winnice odwiedzają zarówno początkujący jak i doświadczeni miłośnicy win. Dobry gospodarz musi odpowiednio przyjąć każdego. Dostosować swoją ofertę i obsługę gości do różnych wymagań.

Akademia EnoRozwoju zaprasza na dwuczęściowe szkolenie z zakresu obsługi klientów i podejmowania gości w winnicy. Dla początkujących i średniozaawansowanych winiarzy oraz pracowników winnic potrzebujących kompleksowej, profesjonalnej, rzeczowej wiedzy w wyczerpującej i usystematyzowanej formie.  

Spotkanie szkoleniowe będzie złożone z dwóch części: Pierwsza dotyczyć będzie produktu - wina, oraz wszystkich zagadnień z nim związanych. Druga, przygotowania i wdrożenie oferty usług enoturystycznych. Szkolenie obejmie analizę specyfiki pracy z ludźmi; klientami i gośćmi – celowo podzielonymi na dwie odrębne grupy ze względu na ich różne potrzeby. Konkrety i szczegóły techniczne oraz ważne w pracy z ludźmi, tzw. umiejętności miękkie.

 

Szkolenie przeznaczone jest: dla pracowników i właścicieli winnic.

Obejmuje: 6h zajęć w formie teoria + ćwiczenia praktyczne oraz dodatkową godzinę na posiłek i przerwy kawowe.

Szkolenie odbędzie się: 21 marca, o godzinie 10:00,  w sali szkoleniowej Winnicy Widokowej (Kombornia 802 B) - jednej z najlepiej prosperujących, polskich destynacji enoturystycznych.

Uczestnicy Szkolenia otrzymają: zestaw materiałów w formie cyfrowej oraz możliwość dodatkowych konsultacji.

 

Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł

Cena obejmuje:

- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)

- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji

- przerwę kawową

- lunch

- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

 

Zapisy i informacje: kontakt@enorozwoj.pl

 

 

Część 1

WINO i inne przyjemności – specyfika i prezentacja produktu

Wino jest głównym i najważniejszym powodem, dla którego klienci i goście odwiedzają winnice. To bardzo specyficzny produkt. Żeby dobrze go zaprezentować trzeba dobrze do znać i rozumieć oraz wiedzieć jak mogą odbierać je inni, w zależności od tego jak zostanie zaprezentowane.

Pierwsza część szkolenia będzie dotyczyć wina oraz innych elementów, z którymi warto je łączyć, żeby sprawić gościom i konsumentom więcej przyjemności, a przez to skłonić ich do zakupu. Spojrzymy na wino nieco szerzej i z takiego punktu widzenia, który pomoże lepiej prezentować go innym; od kontekstu kulturowego po substancje chemiczne decydujące o wrażeniach degustacyjnych. Wszystko w kontekście optymalnej prezentacji produktu.

Najważniejsze tematy:

- historyczne i kulturowe znaczenie wina

- techniczna i praktyczna specyfika wina

- wino jako produkt spożywczy

- najważniejsze składniki chemiczne i cechy fizyczne wina wpływające na jego percepcję, ze szczególnym uwzględnianiem substancji aromatycznych

- elementy neuroenologii

- jakość wina

- wady wina

- fizjologia funkcjonowania ludzkich zmysłów i chemia wina w interakcji degustacyjnej

- czynniki wpływające na percepcje wina

- optymalne warunki degustacji

- serwowanie wina – podstawy techniczne oraz kontekst „opowieści”

- charakteryzowanie i opisywanie wina

- style wina; specyfika ich promocji i sprzedaży oraz serwowania i zastosowania konsumpcyjnego

- preferencje konsumentów dotyczące stylów i cech wina

- łączenie wina z jedzeniem, ze szczególnym uwzględnieniem produktów regionalnych

 

W części praktycznej uczestnicy szkolenia poznają specyfikę percepcji sensorycznej wina, dzięki czemu będą mogli lepiej zrozumieć sztukę prezentacji wina klientom i gościom. Odbędą specjalnie przygotowane ćwiczenia z degustacją różnych win oraz łączenia wina z jedzeniem.

 

Część 2

SPOTKANIE przy winie – enoturystyka w praktyce

Konkretny produkt, jakim jest wino, w winnicy sprzedaje się w określony sposób – przez kontakt z człowiekiem, w specyficznych okolicznościach – w miejscu powstania. To jedyna w swoim rodzaju kombinacja. Winnice przyjmujące gości nie tylko sprzedają usługi. Oferują enoturytom coś więcej niż tylko wino, miejsce i sposób spędzania czasu – oferują emocje.

Druga część szkolenia poświęcona będzie dobrym interakcjom z klientami i możliwie najlepszemu ugoszczeniu enoturystów, przy dobrym przeliczeniu sił na zamiary, czyli ocenie potencjału miejsca i możliwości personelu. Dobrze funkcjonujące przedsięwzięcie enoturystyczne powinno być tak zaplanowane, żeby 100% zadowolenia gości eksploatowało dokładnie tyle energii gospodarzy ile chcą/mogą poświęcać. 

Najważniejsze tematy:

- profesjonalna obsługa klientów w winnicy

- specyfika i znaczenie enoturystyki

- aktualny stan polskiego winiarstwa i enoturystyki

- ocena potencjału enoturystycznego miejsca i okolicy

- ocena możliwości zaangażowania personelu/gospodarzy

- zaplanowanie i wdrożenie dobrej oferty enoturystycznej

- najważniejsze elementy profesjonalnej obsługi enoturystów

- gościnność, czyli jak sprawić, żeby goście byli zadowoleni

- poczęstunek, czyli wino i jedzenie, ze specjalnym uwzględnieniem kontekstu regionalnego

- nie tylko wino… - dodatkowe atrakcje dla enoturytów

- imprezy tematyczne w winnicy

- promocja enoturystyki i enoturystyka jako narzędzie promocji

- media winiarskie i inne

- znaczenie budowania dobrej kultury winiarskiej

- specyfika najważniejszych festiwali winiarskich w Polsce i ich znaczenie dla promocji i sprzedaży 

- przykłady i inspiracje

 

W części praktycznej uczestnicy przećwiczą ocenę potencjału enoturystycznego miejsca – wskazywanie mocnych i słabych stron oraz zapoznają się z procesem kreatywnego planowania atrakcji dla gości.

 

 

Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ

Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem. W ramach Akademii EnoRozwoju edukuje i doradza producentom wina oraz innym podmiotom z branży winiarskiej. Specjalizuje się w fizjologii percepcji degustacyjnej, chemii wina i neuroenologii oraz polskim winiarstwie i winie również w aspekcie łączenia go z polską kuchnią i produktami regionalnymi. Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – wirtualnej bazy wiedzy o polskim winiarstwie. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską enoturystyką w praktyce.  Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Prowadzi własną winnicę.

 

 

Wydarzenie pod patronatem EnoPortalu.